בערוץ
 
 
 
 
טעינה...
 
 
 
 
 
מכבי לא-עלית ת"א 

מכבי לא-עלית ת"א

 
 
טל אגם, צרכנות נענע 10

אחרי 40 שנה, אחד הצירופים המוכרים ביותר בספורט הישראלי, כנראה כבר לא: שטראוס מתכוונת להסיר את החסות של עלית ממכבי ת"א. מה זה אומר על המותג ועלינו הצרכנים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סוף הרומן? לאחר כמעט 40 שנה של יחסים קרובים, עומדת קבוצת שטראוס, בעליה של עלית, לפרוש מעמדת נותנת החסות הראשית של מכבי "עלית" תל אביב. לא עבר זמן רב וכבר הועלו חברות מסחריות ששוקלות להחליף את שטראוס-עלית כנותנת החסות הראשית, בהן סלקום (ע"פ הפרסום באתר One), שופרסל והריבוע הכחול (על פי העיתון "כלכליסט"). בדקנו כיצד משפיעה הפרידה הדרמטית על הקבוצה, על האוהדים, על שוק נותני החסות בישראל ועלינו, הצרכנים.
 
קשר ארוך שנים (צילום: יח"צ)
 קשר ארוך שנים (צילום: יח"צ)   
אז האם עלית, הקיימת משנות ה-20 של המאה שעברה, תינזק כספית או תדמיתית, והאם מכבי תמצא נותן חסות שהיחסים עמו ישתוו ליחסיה ארוכי השנים עם חברת המתוקים

"אחרי שנים רבות של מתן חסות, כל חברה יכולה לשקול אם המשך ההיקשרות העסקית טוב לה או לא", אומר ליאור חורב, מנכ"ל קבוצת יורו ישראל, המתמחה במתן ייעוץ תקשורתי, תדמיתי ופוליטי. "בעולם מתן החסויות ההחלטה מונעת משיקולים מסחריים-עסקיים. אין כאן פילנטרופיה. אם ההשקעה תהיה טובה לעלית אז היא תישאר שם, ומכבי, בכל מקרה, לא תישאר ללא ספונסר".

זיהוי נדיר

האם חברה אחרת שתחתום עסקת מתן חסות למכבי תל אביב תגרוף רווחים באופן מיידי ? חורב חושב שלא: "הזיהוי של עלית עם המותג הספורטיבי לו היא נתנה חסות הוא חד-ערכי באופן נדיר בעולם החסויות של הספורט הישראלי. זה נובע מהקשר ארוך השנים בין השתיים. מי שירצה להיכנס לנעליה של שטראוס-עלית יצטרך לקחת בחשבון שהוא הולך למהלך של שנים ולא לתקופה קצרה, וזאת כדי ליצור זיהוי בין הקבוצה לחברה נותנת החסות". כך או כך, חורב משוכנע שמתן חסות מרכזית למכבי היא מהלך כדאי: "חברה שתיתן חסות ראשית למכבי יודעת שהיא מתקשרת עם מותג מאוד מקצועי, מאוד ווינרי, מותג שיש לו אפיל טלוויזיוני וניחוח בינלאומי וישראלי בו-זמנית".
 
 
"השאלה הראשונה שעלתה לי בראש כשקראתי על השמועות היא איך יכול להיות שאחרי כל כך רבה שנים יש למכבי שנה אחת בעייתית, והספונסר נוטש אותה", אומר בועז אורדן, אוהד ותיק של מכבי תל אביב. לטענתו, אין לפרידה בין עלית למכבי שום השפעה עליו כצרכן, וגם לא תהיה השפעה עתידית. "החסות הופכת להיות שקופה עם השנים. אם תשאל באופן אקראי מי הספונסרים של קבוצות ספורט בארץ, אף אחד לא ידע. החיבור עם עלית זה משהו חריג כיוון ששמה הפך לחלק משמה הרשמי של הקבוצה".

"חיזוק המימד הרגשי"

הפרידה בין עלית למכבי היא עדיין שמועה, וליאור חורב אינו מוציא מכלל אפשרות שמדובר בתרגיל במו"מ בין שני הצדדים. אם נכונות השמועות, חורב חושב שהספונסר הראשי הבא יגיע מתחום הסלולר, התחום הפיננסי, חברות ביטוח או תחום הבנקאות. "יש לזכור שאחת הסיבות שמותגים מסחריים נותנים חסות בספורט היא לחזק את המימד הרגשי אצל הצרכנים. החברות יודעות שהחלטות צרכניות אינן מונעות דווקא משיקולים אובייקטיביים או מימד של מחיר, אלא הן בעלות מימד רגשי. הספורט הוא זירה מאוד אמוציונלית, עובדה שעשויה ליצור זיקה רגשית בין המותג הספורטיבי לנותן החסות".

מקבוצת שטראוס נמסר שהחוזה בין מכבי תל אביב לשטראוס-עלית הוא עד סוף שנת 2008, וכי היא אינה מגיבה על הפרסומים אודות סיום הקשר בין השתיים. חברת סלקום מסרה שהיא אינה מגיבה לשמועות.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by